Litoměřicko – Do litoměřického infocentra o prázdninách zavítalo o třetinu méně zahraničních turistů než v loňském roce. Cizinci, kteří využili služeb infocentra, byli většinu mladí lidé z německy mluvících zemí. Do Íčka se přišli poradit nebo nakoupit propagační předměty. V srpnu jich bylo zhruba pět set.
„Za pozitivní lze považovat fakt, že se podařilo udržet návštěvnost tuzemských hostů, kterých v srpnu dorazilo do infocentra přes pět tisíc. I jejich chování ale ovlivnil koronavir. Zájem o průvodcovskou službu poklesl. Lidé preferovali spíše venkovní prostory,“ uvedla Hana Mildová, pracovnice informačního centra, jehož tržby ale nadále vzrůstají.
Je tomu tak díky stále pestřejšímu sortimentu propagačních předmětů města a designových věcí vyrobených v souladu s novým grafickým vizuálem.
„Těší nás, že se propagační předměty města líbí. Naučili se je kupovat nejen turisté, ale jako dárky i Litoměřičané. Zájem je i o nabízené produkty místních podnikatelů, s nimiž spolupracujeme, jako pivo z Biskupského pivovaru, litoměřické víno, káva od Zobana nebo lanýže z Čokolatérie. A další novinky ještě chystáme,“ slíbila Eva Břeňová, vedoucí odboru komunikace, marketingu a cestovního ruchu, do jehož správy infocentrum spadá.