Čtvrtek, 12 září, 2024
13.1 C
Litoměřice
DomůZprávyTipy a nápadyRestaurace na prodej? Zde je návod, jak přilákat nejlepší kupce

Restaurace na prodej? Zde je návod, jak přilákat nejlepší kupce

Prodej restaurace nepatří mezi jednoduché úkoly, ba dokonce může být opravdovou výzvou. Pokud je však proces prodeje optimálně naplánován, s reálnou cenou a efektivně provedeným marketingem, restaurace může být prodána v krátkém čase. Na atraktivitu nabídky prodeje mají rovněž vliv takové faktory, jako je lokalita, úroveň podniku a stav vybavení.

Fotografie: https://predajfirmu.cz

Při přípravě nabídky prodeje restaurace je třeba dbát na jazykovou formu, aby byl předložený text srozumitelný pro investory z gastronomického oboru. V nabídce by měly být uvedeny základní informace, jako je lokalita s dobrou dostupností, úroveň vybavení a zařízení, případný potenciál podniku pro změnu konceptu a samozřejmě reálná cena. Stojí za to přilákat potenciální investory novými nápady, které by bylo možné realizovat s ohledem na polohu nabízeného objektu k prodeji.

Lokalita

Existují tři úrovně hodnocení lokality, které mají vliv na provoz restaurace a později na její prodej. První úroveň, nejlepší, se vyznačuje umístěním podniku na frekventovaném místě, v blízkosti úspěšných podniků a v prostředí obyvatel s vysokými a středními příjmy. Druhá úroveň hodnocení lokality se týká také frekventovaných míst, ale umístěných v prostředí osob (zaměstnanců, obyvatel) s nízkými a středními příjmy. A nakonec třetí úroveň zahrnuje místa s nízkou hustotou provozu. Jak je zřejmé, nejlépe se prodávají podniky z první úrovně a nejméně často z úrovně třetí. Zvýšení atraktivity místa, kde se restaurace nachází, mohou také ovlivnit faktory, jako je snadná dostupnost, možnost parkování pro zákazníky i dodavatele, blízkost rekreačních a turistických atrakcí.

Stav vybavení a zařízení

Udržovaná a čistá restaurace je základem při vystavování restaurace na prodej. Dobrou metodou, jak přilákat potenciální kupce, je zajistit, aby vybavení a zařízení v restauraci bylo na odpovídající, vysoké úrovni. Je bezpodmínečně nutné opravit nebo vyměnit zařízení, která jsou ve špatném stavu. Investice do nového vybavení zvýší hodnotu podniku a bude také jedním z faktorů, který zaujme potenciální kupce. Zájem kupců může vzbudit také provedená modernizace interiéru podniku.

Výše nájemného za prostor

Výše nájemného za prostor se liší v závislosti na mnoha faktorech. Jedním z hlavních faktorů ovlivňujících nájemné je lokalita podniku. Je třeba počítat s tím, že restaurace z první úrovně lokality bude mít vždy vyšší nájemné než podnik umístěný ve třetí úrovni. Je však důležité, aby nájemné bylo vždy reálné vzhledem k tržním podmínkám a obvykle by nemělo přesáhnout 10 % hrubých příjmů.

KONVERZE – doplňková možnost

Při vytváření obchodního profilu nabídky prodeje restaurace stojí za to zvážit zavedení doplňkové možnosti, kterou může být potenciál nabízeného prostoru pro změnu na jiný koncept. Je třeba analyzovat dosavadní způsob fungování restaurace, zda je dostatečně efektivní, aby změna konceptu nebyla tak důležitá.

Marketingová strategie

Jedním z klíčových prvků v procesu prodeje restaurace je vypracování účinné marketingové strategie a nalezení vhodných komunikačních kanálů. K dispozici jsou mimo jiné odborné portály, sociální sítě, tisková inzerce, distribuce letáků atd. Při přípravě prezentace vaší restaurace máte možnost ukázat zajímavou lokalitu, jedinečné interiéry a atmosféru podniku, sdílet fotografie nebo dokonce videoklipy. V nabídce by nemělo chybět ani menu spolu se speciální nabídkou. Investováním do reklamy máte možnost oslovit co největší počet zájemců a tím přilákat ty nejlepší kupce. Je třeba definovat svou cílovou skupinu, zamyslet se nad nejžádanějšími investory a zaměřit se na nejvíce zainteresovanou skupinu kupců, kteří mají zájem o váš podnik.

Očekávaná cena

Stanovení správné ceny v nabídce prodeje restaurace je klíčovým prvkem, který ovlivňuje úspěch prodeje. Při stanovování ceny je třeba brát v úvahu tržní podmínky v tomto odvětví. Cena by měla také vycházet z úrovně lokality a stavu vybavení a zařízení. Navíc je třeba počítat s jednáním s potenciálními kupci. Jednou z možností, jak stanovit optimální prodejní cenu, je zadat odborné firmě provedení přesného ocenění objektu/restauračního prostoru.

- Naši partneři -
- Reklama -

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

- Naši partneři -
- Reklama -