Litoměřice – Opět po roce čekal na deváťáky náročný úkol, a to prezentovat a obhájit svoji ročníkovou práci. Téma zvolené podle zájmů a předpokladů si vybrali již na konci osmého ročníku a mohli začít s přípravou – shromažďování informací, promýšlením kompozice práce, zvolení cíle, realizace praktické části.
Někteří neopomíjeli konzultaci s vedoucím práce a také se kontaktovali s jazykovým konzultantem. Úvodní část práce je totiž v anglickém či německém jazyce, a žáci tak prokazují i svoji jazykovou úroveň získanou na naší škole. V této části si vedli bezproblémově a na odborné téma dokázali vést dialog s vyučujícími.
Všichni prokázali, že zpracovanému tématu rozumí, a s menší, větší trémou či se zdravým sebevědomím obhájili. Komise ocenila všech 16 žáků a nejúspěšnějších šest seznámí ve 2. pololetí s obsahem práce mladší spolužáky, neboť absolventská práce vychází z jednotlivých vyučovacích předmětů.
Žáci 9. třídy tak jako jejich předchůdci prokázali, že dokáží samostatně uvažovat, komunikovat v cizím jazyce, vystupovat před publikem, vyjadřovat se a formulovat své myšlenky.
Autor: Irena Tvrzníková