Al-Ula/Židovice – O elitní desítku se dnes utkaly kamiony ze severočeské stáje MKR Technology. Holandští piloti českých renaultů totiž v 10. etapě dakarské rallye přijeli těsně za sebou. Tentokrát byl lepší Pascal de Baar před Martinem van den Brinkem. „Dnes to jelo parádně. Byla to rychlá kamenitá etapa. My bychom ale byli mnohem raději v dunách, tohle jen ničí techniku a bolí posádku. Náš navigátor trpí jako pes, takže jsme rádi, že máme další díl za sebou,“ sdělil Daniel Kozlovský, palubní mechanik posádky Martina van den Brinka. Holandský pilot stáje Mammoet Rallysport zajel 10. etapu jen těsně za elitní desítkou. Tu uzavíral krajan z týmu Riwald Dakar Pascal de Baar. Na programu byla jedna z těch kratších prověrek. Etapa z Neomu do Al-
Ula měla necelých šest set kilometrů a její měřená speciála byla dlouhá „jen“ tři sta padesát kilometrů. Nejlépe si s ní opět poradil český pilot Martin Macík, pro kterého to bylo druhé prvenství v řadě. „Martinovi patří velká gratulace. Je super, jak to tam poslal a že jde neustále nahoru. Je samozřejmě strašně fajn vidět vítězit české barvy před těmi ruskými. Je to vždycky velká vzpruha, když se podaří porazit flotilu kamazů, které patří už k tradičním suverénům a jsou momentálně úplně někde jinde, takže to Martinovi všichni v týmu přejeme,“ vysekl poklonu českému rivalovi za tým MKR Technology Daniel Kozlovský.
Rozestupy v 10. etapě přitom byly minimální – v řádech minut. Ke změnám v celkovém pořadí tak nedošlo. Stále vede Rus Sotnikov. Martin van den Brink se drží na osmé příčce a Pascal de Baar na jedenácté. Do cíle zbývají poslední dvě etapy a letošní 43. ročník Rallye Dakar se pomalu stane minulostí. Předposlední 11. etapa měla být tou výrazně nejdelší v tomto ročníku, ale nakonec došlo k jejímu zkrácení o nějakých padesát kilometrů. Celkově by trasa z Al-`Ula do Yanbu měla mít šest set kilometrů a měřená speciála čtyři sta šedesát čtyři. Znovu se vrátí duny, které mohou pomoci ještě rozevřít nůžky mezi závodníky a zvýšit rozestupy mezi nimi. „Martin má duny rád. Piloti si užívají. Když chcete jet po tvrdých kamenitých úsecích, tak nemusíte jezdit Dakar, ke kterému písek prostě má patřit. Martin jen musí dát nohu z plynu, protože náš zraněný navigátor strašně trpí. Jsme ale tým a tomu se to musí přizpůsobit. Sice nepojedeme úplnou kudlu, ale díky tomu bychom zase neměli příliš ztratit, vždyť cíl už se blíží,“ těší se do cílového města Džidda Daniel Kozlovský.
Výsledky – 10. etapa – Neom > Al-`Ula (342 km):
- Macík (CZE) Iveco 3:13:02
- Sotnikov (RUS) Kamaz +1:40
- Mardeev (RUS) Kamaz +3:16
- Vishneuski (BLR) MAZ +3:25
- Karginov (RUS) Kamaz +3:57
- de Baar (NLD) Renault Trucks +17:06
- van den Brink (NLD) Renault Trucks +19:41
Celkově:
- Sotnikov (RUS) Kamaz 40:57:31
- Shibalov (RUS) Kamaz +47:22
- Mardeev (RUS) Kamaz +1:14:41
- Loprais (CZE) Praga +1:35:35
- Macík (CZE) Iveco +1:47:29
- van den Brink (NLD) Renault Trucks +3:17:55
- de Baar (NLD) Renault Trucks +7:47:25
Autor: Patrik Pátek